
Projekt systemowy Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „Słoneczna edukacja - nauka przez zabawę”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W dniu 8.10.2019r. odbyło się szkolenie dla rodziców i nauczycieli - członków stowarzyszenia „Pod Skrzydłami” na temat: „Sposoby radzenia sobie z zachowaniami trudnymi osób niepełnosprawnych”. Prowadzącym szkolenie był Pan Jacek Kielin – psycholog z ośrodka wspierania nauczycieli i terapeutów STREFA DOBRYCH EMOCJI z Poznania.
Podczas szkolenia uczestnicy otrzymali praktyczne wskazówki oraz wymienili się doświadczeniami na temat zachowań trudnych dzieci i młodzieży. Rodzice mieli możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z prowadzącym. Przedstawione propozycje radzenia sobie z problemami pomogą lepiej radzic sobie w sytuacjach wychowawczych. Zdjęcia
W 2019 roku przypada stulecie powstania Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Jednym z wydarzeń wpisujących się w bogaty program jubileuszowy jest zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu plastycznego dla szkół podstawowych pt. „Olimpijskie stulecie”. Cele konkursu to: upowszechnienie wiedzy o historii Polskiego Komitetu Olimpijskiego, upowszechnienie wiedzy o historii letnich i zimowych Igrzysk Olimpijskich, promowanie zasad fair play i idei olimpijskiej, promowanie aktywności sportowej i artystycznej w środowisku szkolnym.
W ramach kontynuacji upowszechniania idei czytelnictwa oraz rozwijania kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży, w nowym roku szkolnym 2019/2020 w internacie SOSW w Sokółce od września już po raz kolejny rozpoczęła się Akcja ph. „Czytanie na dobranoc”. Jest ona zaplanowana na I półrocze, z możliwością kontynuacji działań również w II semestrze. Realizacją zadań w ramach upowszechniania czytelnictwa zajmują się wychowawczynie internatu p. Beata Boguszewska i Katarzyna Bubieniec. Przeprowadzone zajęcia będą dokumentowane wpisami do dziennika wychowawczego danej grupy.
W dniu 27.09.2019r. o godzinie 10.00 odbyło się spotkanie nauczycieli i specjalistów z rodzicami w celu dokonania okresowej wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia oraz modyfikacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego każdego dziecka.
Pani dyrektor powitała przybyłych gości i przekazała krótkie informacje dotyczące programów realizowanych w ośrodku. Od 23 września w naszej placówce rozpoczęła działalność Grupa Wsparcia dla Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych prowadzona przez panie: Oliwię Burdyńską-Bilmin - psychologa, Grażynę Tymoszuk -wychowawcę klasy 8spu oraz logopedę - Martę Kawrygo-Leonowicz. Pani psycholog zachęciła do udziału w spotkaniach, które będą odbywały się raz w miesiącu i trwały ponad godzinę.
W dn. 26.09.2019 r. w SOSW po raz kolejny odbyły się wybory do władz Młodzieżowej Rady Internatu na nową kadencję. Intensywne przygotowania rozpoczęły się już kilka dni przed, kandydaci startujący w wyborach przygotowali swoje plakaty z programem wyborczym. Oferty były różnorodne: od propozycji spędzania wolnego czasu na wycieczkach, spacerach, wyjściach do miasta, ogniskach, czytaniu bajek, grach i zabawach sportowych, zajęciach z gotowania , wyjściach do kina, do miasta, konkursach, dyskotekach, po pomoc w codziennych sprawach potrzebującym i najmłodszym czy zwykłe koleżeńskie rozmowy.
Nasi uczniowie z kl. I oraz przedszkolaki uczestniczyli w wyjeździe do Supraśla w celu poznania „Wioski indiańskiej”. Mieliśmy możliwość wysłuchania opowieści o zwyczajach, kulturze i życiu Indian. Zwiedziliśmy muzeum "W TIPI", jurtę mongolską, wigwam. Braliśmy udział w zabawie „łowienia ryb”. Najbardziej fascynujące było spotkania ze zwierzętami: końmi, szopem i skunksem. Każde dziecko mogło dotknąć, pogłaskać a nawet przytulić zwierzaka. Taka terapia bardzo pozytywnie wpłynęła na samopoczucie naszych dzieci. Na koniec wycieczki dzieci dostały pieczątki na dłonie - stemple łap szopa.
Dziękujemy za miłe przyjęcie!
W dn. 24.09.2019 r. dzieci i młodzież naszego internatu spotkali się wspólnie z wychowawcami na ognisku, zorganizowanym na powitanie jesieni. To już nasza tradycja, że podczas ogniska uroczyście witamy naszych nowych kolegów i koleżanki, którzy dołączyli do nas w tym roku szkolnym. Była to okazja do poznania się i integracji z nowymi wychowankami. W roku szkolnym 2019/2020 do naszej społeczności dołączyli: Miłosz, Klaudia, Natalia, Kasia.
Przedszkolaki z grupy I „Jagódki" uczyły się, ćwiczyły oraz powtarzały zasady bezpieczeństwa na drodze. W tym celu udaliśmy się na plac zabaw ruchu drogowego w pobliżu przedszkola. Poznaliśmy tam nowe znaki drogowe, ćwiczyliśmy przechodzenie przez jezdnię, rozmawialiśmy o zagrożeniach jakie mogą powstać na jezdni oraz pasach przejścia. Po przyjściu do przedszkola dzieci identyfikowały i nazywały niektóre znaki drogowe, kolorowały według instrukcji, szukały ich nazw. Kreśliły także pętle wokół obrazków przedstawiających bezpieczny sposób poruszania się na rowerach oraz rysowały po śladzie kontury roweru. Na koniec zajęć zagraliśmy w grę planszową pt.: „Uwaga zebra". "Kodeks drogowy przedszkolaka" grupa "Jagódki" przeszła pomyślnie!