http://www.soswsokolka.pl/images/articles/kapita_ludzki_logo.jpg

http://www.soswsokolka.pl/images/articles/logo_ue.png

Projekt systemowy Indywidualizacja procesu ksztaÅ‚cenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „SÅ‚oneczna edukacja - nauka przez zabawÄ™”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

http://www.soswsokolka.pl/images/logo-podlaski-ubr-wojewoda.gif http://www.soswsokolka.pl/images/logo_kuratorium.png http://www.soswsokolka.pl/images/logo_starostwa_soklski.jpg http://www.soswsokolka.pl/images/logososw.jpg http://www.soswsokolka.pl/images/logo_5.jpg

Phttp://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_583/1.jpgrojekt ,,Sprawni i Samodzielni” w ramach RzÄ…dowego Programu Bezpieczna +, dziÄ™ki umowie zawartej pomiÄ™dzy Podlaskim Kuratorem OÅ›wiaty dziaÅ‚ajÄ…cym na podstawie Porozumienia z dn.16 maja 2016 r. zawartego pomiÄ™dzy  WojewodÄ… Podlaskim, a Powiatem Sokólskim reprezentowanym przez StarostÄ™ Sokólskiego.

W miesiÄ…cu wrzeÅ›niu w Specjalnym OÅ›rodku Szkolno-Wychowawczym w SokóÅ‚ce zostaÅ‚ zrealizowany nastÄ™pny etap projektu „Sprawni i samodzielni” jakim byÅ‚y zajÄ™cia warsztatowe pod nazwÄ… „Wiem, kim jestem”.

ZajÄ™cia obejmowaÅ‚y zagadnienia z zakresu rozwijania i pogÅ‚Ä™biania umiejÄ™tnoÅ›ci psychospoÅ‚ecznych takich jak: komunikacja, ksztaÅ‚towanie wiÄ™zi interpersonalnych miÄ™dzy uczniami. Ukierunkowane byÅ‚y na wszechstronny rozwój umiejÄ™tnoÅ›ci porozumiewania siÄ™ miÄ™dzy ludźmi i wpÅ‚ywu, jaki ma to na poczucie wÅ‚asnej wartoÅ›ci. Ponadto poszerzano kompetencjÄ™ w zakresie komunikacji i wzmocnienie relacji z ludźmi. ZajÄ™cia miaÅ‚y na celu też przyczynienie siÄ™ do zwiÄ™kszenia swobody w porozumiewaniu siÄ™, pomocy w lepszym poznaniu poglÄ…dów innych i wspieraniu rozwój procesów decyzyjnych.

Przygotowany program zajęć zostaÅ‚ zrealizowany w dwóch grupach tj. klas gimnazjum oraz klas SzkoÅ‚y PrzysposabiajÄ…cej do Pracy. ZajÄ™cia Å‚Ä…czyÅ‚y w sobie zajÄ™cia warsztatowe z elementami teorii. Trening obejmowaÅ‚ zestawy ćwiczeÅ„ majÄ…cych na celu w jak najÅ‚atwiejszy a zarazem najtrafniejszy sposób wydobyć z uczestników posiadane już przez nich umiejÄ™tnoÅ›ci a przybliżyć inne nieznane, różnorodne formy komunikacji, utrudnieÅ„ i barier komunikacyjnych. Ćwiczenia uÅ›wiadamiaÅ‚y uczestnikom silne powiÄ…zania rozwoju zdolnoÅ›ci komunikacyjnych z rozwojem emocjonalnym i spoÅ‚ecznym.

Warsztaty też peÅ‚niÅ‚y rolÄ™ diagnostycznÄ…, wyznaczyÅ‚y bowiem dalszÄ… pracÄ™ z uczniami, jaka niewÄ…tpliwie jest wskazana w dalszej pracy terapeutycznej. Obserwacja zajęć warsztatowych pozwoliÅ‚a wyodrÄ™bnić zrÄ™czność uczniów w ramach trenowanej problematyki. PokazaÅ‚a też obszary niedoborów, jakie towarzyszÄ… jeszcze naszej mÅ‚odzieży. ZdjÄ™cia

ProwadzÄ…ca warsztaty
Oliwia Burdyń
ska – Bilmin –psycholog