 

Projekt systemowy Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „Słoneczna edukacja - nauka przez zabawę” 
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
 „Półkolonie  z rehabilitacją” to przedsięwzięcie zorganizowane z otrzymanych  dotacji: z Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku ze  środków Województwa Podlaskiego, z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w  Sokółce ze środków PFRON, z dotacji otrzymanej z Kuratorium Oświaty w  Białymstoku ze środków Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz środków  własnych pozyskanych na Charytatywnym Balu Karnawałowym.
„Półkolonie  z rehabilitacją” to przedsięwzięcie zorganizowane z otrzymanych  dotacji: z Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Białymstoku ze  środków Województwa Podlaskiego, z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w  Sokółce ze środków PFRON, z dotacji otrzymanej z Kuratorium Oświaty w  Białymstoku ze środków Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz środków  własnych pozyskanych na Charytatywnym Balu Karnawałowym.
Warsztaty ceramiczne na połkoloniach letnich
 W  ramach projektu „ Półkolonie z rehabilitacją”  odbywały  się warsztaty  ceramiczne, których  głównym celem było wspomaganie wszechstronnego  rozwoju dziecka poprzez działalność twórczą. Podczas tych warsztatów   uczestnicy modelowali z gliny, formowali dzieła według własnych pomysłów  oraz wykrawali ozdoby za pomocą foremek. Poprzez te zajęcia podopieczni  przeżyli  twórcze doświadczenie,  rozwijali swoją  kreatywność,  wyobraźnię i zdolności manualne.
W  ramach projektu „ Półkolonie z rehabilitacją”  odbywały  się warsztaty  ceramiczne, których  głównym celem było wspomaganie wszechstronnego  rozwoju dziecka poprzez działalność twórczą. Podczas tych warsztatów   uczestnicy modelowali z gliny, formowali dzieła według własnych pomysłów  oraz wykrawali ozdoby za pomocą foremek. Poprzez te zajęcia podopieczni  przeżyli  twórcze doświadczenie,  rozwijali swoją  kreatywność,  wyobraźnię i zdolności manualne.
Była to także zabawa, dzięki której odkrywali swoje możliwości i talenty, realizowali fantastyczne pomysły, cieszyli się tworzeniem rzeczy pięknych i niepowtarzalnych. Kontakt z gliną przyniósł także doskonały efekt terapeutyczny: relaksował, uspokajał, wyciszał oraz pozwalał na rozładowanie negatywnych emocji. Dodatkowo poprzez pracę z gliną dzieci i młodzież uczyła się koncentracji, cierpliwości, odpowiedzialności, planowania oraz współpracy.
Bożena Rećko

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
