
Projekt systemowy Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „Słoneczna edukacja - nauka przez zabawę”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
We wrześniu rozpoczęliśmy nasze podróże wraz z Panią Sabina Pilat i prowadzonym przez nią kanałam „Nauka w Plecaku” w serwisie Youtube. Celem projektu było poszerzenie wiedzy o Polsce i świecie w rozumieniu geograficznym przyrodniczym, społecznym i kulturowym, kształtowanie postawy otwartości wobec świata i ludzi, kształtowanie odpowiedzialności za zbiorowość, świadomego podróżowania, postaw prospołecznych i proekologicznych, zaprezentowanie zalet podróżowania i poznawania świata, nauka mądrego korzystania z nowoczesnych technologii, nawiązanie współpracy i wymiana korespondencji z wybraną placówką/grupą.
W dniu 21 marca 2022r. klasa 4-8spl wzięła udział w zajęciach poświęconych symbolice i zwyczajom wielkanocnym. W sali Muzeum Ziemi Sokólskiej przedstawiającej życie mieszkańców wsi przy inscenizacji wielkanocnego stołu nasi uczniowie wysłuchali opowieści o tradycjach świątecznych. Dowiedzieli się o zwyczajach związanych z przygotowaniem palmy wielkanocnej oraz święconki – dawniej dużego kosza wypełnionego potrawami wystawianymi na świąteczny stół. Wysłuchali informacji opięknej tradycji zdobienia jaj barwnikami pochodzenia roślinnego oraz o świątecznych wypiekach wiejskich gospodyń – wielkanocnych babach i mazurkach.
W marcu 2022r. w Oddziale dla Dzieci Biblioteki Publicznej w Sokółce została wyeksponowana pokonkursowa wystawa prac uczniów SOSW w Sokółce ph. „Najpiękniejsza Maska Karnawałowa”.
Przepiękne i bajecznie kolorowe prace wykonane rożnymi technikami plastyczno- technicznymi powstawały na zajęciach szkolnych, w czasie wolnym oraz na zajęciach świetlicowych w internacie. W ich tworzenie chętnie zaangażowali się nie tylko starsi ale również i najmłodsi wychowankowie.
Wystawę przygotowały p. B. Boguszewska i M. Hołownia- Iwanow.
Jest to doskonała okazja do prezentacji osiągnięć naszych uczniów i rozwijania wieloletniej już współpracy z Biblioteką. Dziękujemy za wsparcie i miłe przyjęcie oraz umożliwienie promocji naszych „Małych- Wielkich” talentów w lokalnym środowisku.
Beata Boguszewska
Zapytanie ofertowe na sukcesywną dostawę mięsa i przetworów mięsnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Janusza Korczaka w Sokółce
Pełna tresc zapytania ofertowego
Formularz ofertowy - Załącznik nr 1
„Kto chce naprawdę odnaleźć samego siebie, musi nauczyć się obcowania z przyrodą, bo oczarowanie jej pięknem wprowadza bezpośrednio w ciszę kontemplacji". Jan Paweł II
W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Janusza Korczaka w Sokółce realizowany jest program zajęć dodatkowych z elementami hortiterapii pn. „Rok w ogrodzie”. Autorką innowacyjnego działania jest p. Marta Kulmaczewska.
Głównym celem przedsięwzięcia jest wspieranie rozwoju fizycznego i intelektualnego wychowanków, wykorzystanie bogactwa świata przyrodniczego do wspomagania procesów nauczania, terapii i rehabilitacji wychowanków.
DZIEŃ KOBIET był bardzo wyjątkowym dniem w SOSW. Od samego rana każda kobieta i kobietka - ta duża i ta najmniejsza, mogła się poczuć jak bardzo wyjątkowa osoba, a to za sprawą naszych chłopców z Młodzieżowej Rady Internatu, którzy od samego rana obdarowywali Je wszystkie tulipanami. Poza tym Nauczycielki i Panie z personelu były przy wejściu witane przez delegację panów pracujących w SOSW i obdarowywane owocowym podarunkiem.
„Nauka to podróż, która trwa przez całe życie”.
W dn. 09.03.2022r. uczniowie z klas PDP Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sokółce pod opieką: p. Doroty Kozaczyńskiej, p. Magdaleny Słyż i p. Marty Kawrygo-Leonowicz miały możliwość uczestniczyć w wycieczce do Uniwersyteckiego Centrum Przyrodniczego im. Profesora Andrzeja Myrchy. Muzeum zachwyciło nas niezwykłym bogactwem ekspozycji. Dzięki zgromadzonym eksponatom i ciekawej opowieści pani przewodnik mogliśmy się przenieść w rejony polarne i poznać żyjące tam zwierzęta, odwiedziliśmy również gorące tropiki, a nawet cofnęliśmy się w czasie, aby zobaczyć jak kształtowało się życie na Ziemi. Z bliska podziwialiśmy zwierzęta i ptaki żyjące w Polsce.