![]()
Projekt systemowy Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „Słoneczna edukacja - nauka przez zabawę”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Od połowy października uczniowie SOSW w Sokółce realizują projekt edukacyjny „Drewno jest z lasu” w związku z tytułem beneficjenta konkursu zorganizowanego przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe. Wszelkie działania prowadzone w ramach realizacji projektu dofinansowane są ze środków organizatora konkursu. Celem konkursu jest promocja gospodarczej funkcji lasu i polskiego modelu trwale zrównoważonej gospodarki leśnej, promocja drewna jako naturalnego i odnawialnego surowca a także Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe oraz obiektów architektury drewnianej.
Skorzystaliśmy z zaproszenia MDK w Białymstoku i wzięliśmy udział w wojewódzkim konkursie recytatorskim ph. "Wolność kocham i rozumiem"- Rok 2022 Rokiem Romantyzmu Polskiego.
Galeria

W ramach projektu „Nowe formy terapii wsparciem podopiecznych” realizowanego przez Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Osób Niepełnosprawnych „Pod Skrzydłami” w partnerstwie z Powiatem Sokólskim, w dniach 05-06.11.2022 roku w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym w Sokółce odbyło się certyfikowane szkolenie I stopnia „Sala Doświadczania Świata – koncepcja Snoezelen i możliwości jej zastosowania”. W szkoleniu uczestniczyło 13 osób z trzech placówek z powiatu sokólskiego ze Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Sokółce oraz Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dąbrowie Białostockiej i Sokółce. Na realizację tego zadania Stowarzyszenie pozyskało dofinansowanie z Narodowego Instytutu Wolności Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego z programu NOWE FIO 2022 z Piorytetu 2: Organizacje obywatelskie na rzecz dobra wspólnego.
Dnia 10.11.2022 roku w naszej szkole odbył się apel upamiętniający 104. rocznicę Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Część artystyczna, oparta na prezentacji multimedialnej wprowadziła zgromadzonych w atmosferę wydarzeń poprzedzających datę
W 104 Rocznicę Odzyskania przez Polskę Niepodległości, poczet sztandarowy SOSW reprezentowany przez 6 uczniów: Sylwię, Natalię, Agnieszkę, Dawida, Mateusza, Dawida wziął udział we mszy świętej w intencji Ojczyzny w kościele kolegiackim pw. św. Antoniego Padewskiego w Sokółce. Po nabożeństwie, przeszedł ulicami miasta pod pomnik Marszałka Józefa Piłsudskiego gdzie kontynuowano uroczystości patriotyczne. Zawsze możemy liczyć na naszą wspaniałą młodzież! Nauczyciele opiekujący się uczniami: I. Gieniusz, E. Wińska.
10 listopada uczniowie reprezentowali Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w „Powiatowym Biegu Niepodległości 1918 metrów wolności”, rywalizując ze szkołami z powiatu sokólskiego w biegu szerząc postawę patriotyczną i narodową, propagując biegi jako zdrowy styl życia. Zmagania i wysiłek fizyczny włożony w udział w biegu przyniosły wspaniałą nagrodę jaką jest puchar za zdobycie 1 miejsca. Wszyscy uczestnicy biegu byli bardzo zaangażowania w tą inicjatywę.
Dorota Kozaczyńska, Julita Nelke
W tym roku po raz kolejny nasza szkoła włączyła się w ogólnopolską akcję "Szkoła do hymnu". Dnia 10 listopada 2022r. o godz. 11:11 cała społeczność odśpiewała hymn państwowy „Mazurka Dąbrowskiego”. Inicjatorem akcji jest Minister Edukacji Narodowej oraz Rada Dzieci i Młodzieży, którzy zaprosili szkoły, przedszkola, placówki oświatowe w Polsce oraz polskie szkoły za granicą do odśpiewania we czwartek o symbolicznej godzinie 4-zwrotkowego hymnu narodowego. Jej celem jest zachęcenie dzieci i młodzieży do wspólnego przeżywania Narodowego Święta Niepodległości oraz kształtowanie szacunku wobec polskich symboli narodowych. Udział w akcji jest jednym z działań rozwijających ich świadomość narodową i kształcących postawę patriotyczną.
W ramach IV edycji projektu „Niepełnosprawność to wyzwanie - rozwijam swoje możliwości i zdolności” organizowanego przez Fundację Edukacji i Wspomagania Rozwoju "EVOLVER, finansowanego ze środków PEFRON w ramach konkursu „Sięgamy po sukces”. 12 uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sokółce może nieodpłatnie uczestniczyć między innymi w zajęciach pod nazwą Trening umiejętności komunikacyjnych z logopedą/neurologopedią.
W dniach 24-28.10.2022r. uczniowie naszej szkoły przystąpili już po raz trzeci do ogólnopolskiego projektu „Tydzień Uczniowskiej SuperMocy”ph.: „Moja droga do gwiazd”, którego głównym celem jest uświadomienie uczniom ich mocnych stron. W ramach akcji zrealizowano szereg działań, mianowicie: gazetki tematyczne, pieczenie ciasteczek w kształcie gwiazdek, wykonanie kosmicznych rakiet, gwiazd czy gwiezdnych skrzydeł mocy.Dzięki akcji nasi uczniowie zrozumieli, że warto rozwijać swoje zdolności, poszerzać zainteresowania, a przede wszystkim wierzyć w siebie i swoje możliwości.
Od początku roku szkolnego realizujemy w szkole podstawowej zgodnie z planem działania w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025”, którego głównym celem jest propagowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, wybieranie książki zamiast innej formy spędzania wolnego czasu, uczestnictwo w imprezach czytelniczo-kulturalnych oraz współpraca z bibliotekami publicznymi. Jednym z ważniejszych kroków był Plebiscyt ph. „Ciekawa książka do biblioteki szkolnej”.
W okresie wrzesień – listopad 2022r. Patron Grupy Nieformalnej – Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Osób Niepełnosprawnych „Pod Skrzydłami” w Sokółce realizuje inicjatywę lokalną pn. „Wsparcie merytoryczne otoczenia osób niepełnosprawnych”. Celem projektu było przeprowadzenie szkolenia dla rodziców osób niepełnosprawnych, opiekunów i kadry bezpośrednio zaangażowanych w proces rehabilitacji osób niepełnosprawne. Wielu rodziców nie ma żadnego przygotowania do wychowania i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnościami. Problemy, z jakimi muszą się zmierzyć wychowując dziecko niepełnosprawne, często przerastają ich możliwości i kompetencje rodzicielskie. Potrzebne jest wsparcie merytoryczne specjalistów, którzy udzielą wskazówek do pracy z ich dziećmi i wspomogą proces wychowawczy.



